برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس این سایت و آدرس مطالبش را به شیعیان و اهل سنتی که می شناسید بفرستید
پیامبر (ص) قلب ابوبکر و عمر و عثمان رو قلب های شیطانی می دونه (اثبات از صحیح مسلم)

پیامبر (ص) قلب ابوبکر و عمر و عثمان رو قلب های شیطانی می دونه

(اثبات از صحیح مسلم)


صحیح مسلم و صحیح بخاری معتبرترین کتب روایی اهل سنت هستند و اهل سنت تمام روایات این 2 کتاب را صحیح می دانند.

ما از روایت صحیح مسلم اثبات می کنیم که پیامبر (ص) قلب ابوبکر و عمر و عثمان رو قلب های شیطانی می دونه


بطلان خلافت خلفای سه گانه با روایتی از صحیح مسلم+تصویر

مسلم نیشابوری، در صحیح خود (که اهل سنت این کتاب را به همراه صحیح بخاری،صحیح ترین کتب خود بعد از قرآن می دانند) روایتی آورده که اساس مکتب اهل سنت را به باد می دهد! روایت ذیل را مسلم این‌گونه آورده است:
وحدثنی محمد بن سَهْلِ بن عَسْکَرٍ التَّمِیمِیُّ حدثنا یحیى بن حَسَّانَ ح وحدثنا عبد اللَّهِ بن عبد الرحمن الدَّارِمِیُّ أخبرنا یحیى وهو بن حَسَّانَ حدثنا مُعَاوِیَةُ یَعْنِی بن سَلَّامٍ حدثنا زَیْدُ بن سَلَّامٍ عن أبی سَلَّامٍ قال قال حُذَیْفَةُ بن الْیَمَانِ قلت یا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّا کنا بِشَرٍّ فَجَاءَ الله بِخَیْرٍ فَنَحْنُ فیه فَهَلْ من وَرَاءِ هذا الْخَیْرِ شَرٌّ؟ قال: نعم. قلت: هل وَرَاءَ ذلک الشَّرِّ خَیْرٌ؟ قال: نعم. قلت: فَهَلْ وَرَاءَ ذلک الْخَیْرِ شَرٌّ؟ قال: نعم. قلت: کَیْفَ؟ قال: یَکُونُ بَعْدِی أَئِمَّةٌ لَا یَهْتَدُونَ بِهُدَایَ ولا یَسْتَنُّونَ بِسُنَّتِی وَسَیَقُومُ فِیهِمْ رِجَالٌ قُلُوبُهُمْ قُلُوبُ الشَّیَاطِینِ فی جُثْمَانِ إِنْسٍ. قال: قلت: کَیْفَ أَصْنَعُ یا رَسُولَ اللَّهِ إن أَدْرَکْتُ ذلک؟ قال: تَسْمَعُ وَتُطِیعُ لِلْأَمِیرِ وَإِنْ ضُرِبَ ظَهْرُکَ وَأُخِذَ مَالُکَ فَاسْمَعْ وَأَطِعْ.
حذیفه بن یمان می ‏گوید: به رسول خدا عرض کردم:
ما در زمان شرى بودیم خدا خیرى آورد و ما الآن در خیر هستیم آیا دنباله این خیر، شرى است؟ فرمود: بلى، گفتم دنباله آن شر خیرى است؟ فرمود: بلى. گفتم آیا دنباله آن خیر نیز شرى است؟ فرمود: بلى. گفتم: چگونه است؟ فرمود: بعد از من پیشوایانى بر شما حکومت کنند که به هدایت من هدایت نیافته ‏اند و به سیره و سنت من رفتار نمی کنند و به زودی در میان آنان مردانى حاکم می‌شوند که دلهاى آنها دلهاى شیاطین است ولى در لباس انسان درآمده ‏اند. گفتم: اگر من آن زمان را درک کردم چه کنم؟ فرمود: گوش فرادار و از امیر اطاعت کن، هر چند بر پشت تو تازیانه زند و مال تو را برباید گوش بده و پیروى کن‏.

النیسابوری القشیری، ابوالحسین مسلم بن الحجاج (متوفاى261هـ)، صحیح مسلم، ج 3، ص 1476، تحقیق: محمد فؤاد عبد الباقی، ناشر: دار إحیاء التراث العربی - بیروت.

(روی عکس کلیک کنین تا با اندازه ای بزرگتر ببینید.)


نکات مهم در این روایت:

1. خبر از وقوع شر و فتنه بعد از رحلت حضرت:
فَهَلْ من وَرَاءِ هذا الْخَیْرِ شَرٌّ؟ قال: نعم. آیا دنباله این خیر، شرى است؟ فرمود: بلى

2. پیشوایان بعد از پیامبر، نه به راه پیامبر مردم را هدایت می‌کنند و نه تابع سنت پیامبر هستند؛ بلکه از نزد خود، سنت ابداع می‌کنند:
یَکُونُ بَعْدِی أَئِمَّةٌ لَا یَهْتَدُونَ بِهُدَایَ ولا یَسْتَنُّونَ بِسُنَّتِی. بعد از من پیشوایانى بر شما حکومت کنند که به هدایت من هدایت نیافته ‏اند و به سیره و سنت من رفتار نمی کنند!

3. کسانی‌که به عنوان «ائمه» سر کار می‌آیند، صورت انسان دارند؛ اما قلب هایشان قلب شیطان می باشد:
وَسَیَقُومُ فِیهِمْ رِجَالٌ قُلُوبُهُمْ قُلُوبُ الشَّیَاطِینِ فی جُثْمَانِ إِنْسٍ.

4. با توجه به این‌ که در واژه «سَیَقُومُ» از حرف «س» استفاده شده، این مطلب را می‌رساند که این پیشوایان با آن ویژگیهایی که دارند، به زودی بعد از رحلت پیامبر روی کار می‌آیند.زیرا هرگاه "سین"که از حروف تنفیس به شمار می آید بر سر فعل مضارع بیاید ، دلالت بر آینده نزدیک می کند و اگر منظور آینده دورتر بود،باید به جای "سین" از "سوف" استفاده می شد.

5. حذیفه فقط زمان خلافت ابوبکر و عمر و عثمان را درک کرده است و چند روز پس از قتل «عثمان بن عفان» وفات یافته ، و رسول خدا (صلی الله علیه وآله) نیز تکلیف حذیفه را مشخص کرده، پس مصداق این «ائمه با قلوب شیاطین» فقط شامل سه خلیفه اول می‌تواند باشد و نه امام علی (ع).

 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ابن عبدالبر در الاستیعاب درباره وفات حذیفه گوید:
ومات حذیفة سنة ست وثلاثین بعد قتل عثمان فى أول خلافة على وقیل توفى سنة خمس وثلاثین والأول أصح
حذیفه در سال 36 هجری  بعد از قتل عثمان و اوائل خلافت حضرت علی علیه السلام در گذشت و برخی نیز گفته اند در سال 35 هجری وفات کرد ولی قول صحیحتر همان سال 36 هجری است .
الاستیعاب فی معرفة الأصحاب ، یوسف بن عبد الله بن محمد بن عبد البر الوفاة: 463 ، دار النشر : دار الجیل - بیروت - 1412 ، الطبعة : الأولى ، تحقیق : علی محمد البجاوی، ج 1   ص 335
1 نظر
محمد از خواف در تاریخ : 1396/10/03 - - گفته است :
خدا خیرتان بده با این آدر س واستدلالهای قوی وبدون تعصب

درباره ما
برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس این سایت و آدرس مطالبش را به شیعیان و اهل سنتی که می شناسید بفرستید
فهرست مطالب