پیامبر (ص) : خدا لعنت کند معاویه و پدرش ابوسفیان را .
(اثبات از کتب اهل سنت)
حدثنا خلف حدثنا عبد الوارث بن سعید بن جمهان عن سفینة مولى أم سلمة أن النبی صلى الله علیه وسلم کان جالساً فمر أبو سفیان على بعیر ومعه معاویة وأخ له أحدهما یوقود البعیر والآخر یسوقه، فقال رسول الله صلى الله علیه وسلم : لعن الله الحامل والمحمول والقائد والسائق " .
از سفینه،مولی ام سلمه (مهران بن فروخ صحابی) منقول است که : پیامبر نشسته بود و ابوسفیان رد شد و سوار چهارپایی بود و معاویه و برادرش همراه او بود که یکی حیوان را می راند ودیگری ازپشت پی میکرد پس رسول الله (ص) فرمودند خداوند لعنت کند حمل کننده و حمل شونده و راه برنده و دنبال کننده را.
انساب الاشراف ج2ص121 طبق مکتبه شامله
http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=196&hid=1526&pid=125101
سند روایت هم صحیح است.
بررسی سند
=======
بلاذری نویسنده کتاب
قال ذهبی: العلامة ، الأدیب ، المصنف ، وکان کاتبا بلیغا ، شاعرا محسنا
=======
راوی اول:خلف بن هشام البزار
احمد حنبل قسم می خورد که ثقه است: هو والله عندنا الثقة الأمین
نسایی می گوید: ثقه
=======
راوی دوم:عبد الوارث بن سعید العنبری
ابوحاتم گفته: صدوق
نسایی،عجلی،ابوزرعه و یحیی بن معین هم گفته اند: ثقه
=======
راوی سوم: سعید بن جمهان الأسلمی
ابوداوود: ثقه
ابوحاتم ذکره فی الثقات
احمدبن حنبل: ثقه
یحیی بن معین: ثقه
=======
راوی چهارم: سفینه مولی ام سلمه(مهران بن فروخ)
صحابی
=======
پس روایت هیچ گونه مشکل سندی ندارد و صد در صد صحیح است.
و ثابت می کند که پیامبر (ص) معاویه و پدرش ابوسفیان را لعنت کرده است.
نتیجه :
خداوند در قرآن تمامی سخنان پیامبر (ص) را از وحی می داند :
وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَى/ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى (سوره نجم/آیه 3 و 4)
هرگز پیامبر (ص) از روی هوا و هوس سخن نمی گويد. همه سخنان پیامبر (ص) از وحی است.
# این پیامبری که سخنش وحی است معاویه و پدرش ابوسفیان را لعنت کرده.