# عایشه : خدا نعثل (عثمان) را بكشد !
# عایشه به عثمان فحاشی کرد و اصلی ترین نقش را در تحریک مردم علیه عثمان و ریخته شدن خون عثمان داشت و سپس برای خونخواهی عثمان برای علی (ع) لشکر کشید!
(اثبات از کتب اهل سنت)
أن عثمان رضي الله عنه أخر عن عائشة رضي الله عنها بعض أرزاقها فغضبت ثم قالت يا عثمان أكلت أمانتك وضيعت الرعية ... فقال عثمان رضي الله عنه ضرب الله مثلا للذين كفروا امرأة نوح وامرأة لوط الآية فكانت عائشة رضي الله عنها تحرض عليه جهدها وطاقتها وتقول أيها الناس هذا قميص رسول الله صلى الله عليه وسلم لم يبل وقد بليت سنته اقتلوا نعثلا قتل الله نعثلا ثم إن عائشة ذهبت إلى مكة فلما قضت حجها وقربت من المدينة أخبرت بقتل عثمان فقالت ثم ماذا فقالوا بايع الناس علي بن أبي طالب فقالت عائشة قتل عثمان والله مظلوما وأنا طالبة بدمه والله ليوم من عثمان خير من علي الدهر كله
عثمان ، سهم ماهيانه عائشه را به تاخير انداخت ؛ وی خشمگين شد و گفت : ای عثمان ؛ امانت را خوردی و مردم را نابود کردی و... عثمان به وی گفت : خداوند برای کفار دو نفر را به عنوان نمونه معرفی کرده است زن نوح و زن لوط (زنان دو پيغمبر ؛ تو نيز مانند ايشانی) به همين سب عائشه در مقابله با عثمان بسيار تلاش میکرد و می گفت : ای مردم اين لباس رسول خدا است که هنوز کهنه نشده است ولی سنت وی را کهنه کردند ؛ نعثل را بکشيد که خدا او را بکشد !!! عائشه به مکه رفت ؛ وقتی حجش تمام شد و به نزديکی مدينه رسيد باخبر شد که عثمان را کشتهاند ؛ پرسيد بعد از آن چه شد ؟ گفتند : با علی بيعت کرده اند !!! پس عائشه گفت : قسم به خدا عثمان را مظلومانه کشتند ؛ من نيز به خدا قسم که خونخواه او هستم ؛ و روزی از زندگی عثمان بهتر از تمام دنيا بود !!!
المحصول رازی ج 4 ص 343 المؤلف: أبو عبد الله محمد بن عمر بن الحسن بن الحسين التيمي الرازي الملقب بفخر الدين الرازي خطيب الري (المتوفى: 606هـ)، دراسة وتحقيق: الدكتور طه جابر فياض العلواني، الناشر: مؤسسة الرسالة، الطبعة: الثالثة، 1418 هـ - 1997 م
فِي مَقْتَل عُثْمَانَ «لَا يَمْنَعنَّك مكانُ ابنِ سَلَامٍ أَنْ تَسُبَّ نَعْثَلًا» كَانَ أَعْدَاءُ عُثْمَانَ يُسَمُّونَهُ نَعْثَلا، تَشْبِيهًا بِرَجُلٍ مِنْ مِصر ، كَانَ طَوِيلَ اللِّحْيَةِ اسمُه نَعْثَل. وَقِيلَ: النَّعْثَلُ: الشَّيْخُ الأحْمَقُ، وذَكَرُ الضِباع. وَمِنْهُ حَدِيثُ عَائِشَةَ «اقتُلوا نَعْثَلا، قَتَل اللَّه نَعْثَلًا» تَعْني عُثْمَانَ. وَهَذَا كَانَ مِنْهَا لمَّا غاضَبَتَهْ وذَهَبَتْ إِلَى مَكَّةَ.
«دشمنان عثمان به او نعثل مي گفتند ، يعني درحقيقت او را به شخصي به همين نام كه از مردم مصر و داراي ريش بلندي بود تشبيه مي كردند، گفته شده است نعثل به معناي پير مرد احمق است ، وعائشه هم كه گفت : بكشيد نعثل را ، همين را اراده كرده است . چون اين سخن را زماني گفت كه عثمان عائشه را ناراحت كرد تا از شدت ناراحتي به مكه رفت .»
الجزري ، أبو السعادات المبارك بن محمد (متوفاي606هـ) ، النهاية في غريب الحديث والأثر ، ج 5 ، ص 79 ، تحقيق طاهر أحمد الزاوى - محمود محمد الطناحي ، ناشر : المكتبة العلمية - بيروت - 1399هـ - 1979م .
نعثل نام مردي از مصريان است كه ريشي بلند داشت ، و گفته شده است شبيه عثمان بود . و با اين اسم در حقيقت او را سرزنش ميكردند ، روزي مشغول سخنراني بود كه مردي سخنش را قطع كرد و به او بد گفت ، ابن سلام با آن مرد مقابله كرد ، شخص ديگري به آن مرد گفت : ابن سلام از دوستان و پيروان عثمان است و اين باعث نشود كه به عثمان ناسزا نگوئي ، دشمنان عثمان ، او را به همان مرد مصري تشبيه كرده و مي گفتند : نعثل . و در سخني از عائشه نقل شده است كه گفت : بكشيد نعثل را ، خدا نعثل را بكشد ، و اين زماني بود كه عثمان عائشه را ناراحت كرده بود كه به مكه هجرت كرد . و هر كس از عثمان ناراحت بود و ميخواست او را سرزنش كند ، به جهت ريش بلندش به او نعثل ميگفت .
الأفريقي المصري ، محمد بن مكرم بن منظور (متوفاي711هـ) ، لسان العرب ، ج 11 ، ص 670 ، ناشر : دار صادر - بيروت ، الطبعة : الأولى .
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
السيرة الحلبية ج 3 ص 402 المؤلف: علي بن إبراهيم بن أحمد الحلبي، أبو الفرج، نور الدين ابن برهان الدين (المتوفى: 1044هـ)، الناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، الطبعة: الثانية - 1427هـ ، عدد الأجزاء: 3