برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس این سایت و آدرس مطالبش را به شیعیان و اهل سنتی که می شناسید بفرستید
عایشه اصلی ترین نقش را در قتل عثمان داشت سپس برای خونخواهی عثمان برای علی (ع) لشکر کشید!

# عایشه : خدا نعثل (عثمان) را بكشد !

# عایشه به عثمان فحاشی کرد و اصلی ترین نقش را در تحریک مردم علیه عثمان و ریخته شدن خون عثمان داشت و سپس برای خونخواهی عثمان برای علی (ع) لشکر کشید!

(اثبات از کتب اهل سنت)


 أن عثمان رضي الله عنه أخر عن عائشة رضي الله عنها بعض أرزاقها فغضبت ثم قالت يا عثمان أكلت أمانتك وضيعت الرعية ... فقال عثمان رضي الله عنه ضرب الله مثلا للذين كفروا امرأة نوح وامرأة لوط الآية فكانت عائشة رضي الله عنها تحرض عليه جهدها وطاقتها وتقول أيها الناس هذا قميص رسول الله صلى الله عليه وسلم لم يبل وقد بليت سنته اقتلوا نعثلا قتل الله نعثلا ثم إن عائشة ذهبت إلى مكة فلما قضت حجها وقربت من المدينة أخبرت بقتل عثمان فقالت ثم ماذا فقالوا بايع الناس علي بن أبي طالب فقالت عائشة قتل عثمان والله مظلوما وأنا طالبة بدمه والله ليوم من عثمان خير من علي الدهر كله

عثمان ، سهم ماهيانه عائشه را به تاخير انداخت ؛ وی خشمگين شد و گفت : ای عثمان ؛ امانت را خوردی و مردم را نابود کردی و... عثمان به وی گفت : خداوند برای کفار دو نفر را به عنوان نمونه معرفی کرده است زن نوح و زن لوط (زنان دو پيغمبر ؛ تو نيز مانند ايشانی) به همين سب عائشه در مقابله با عثمان بسيار تلاش می‌کرد و می گفت : ای مردم اين لباس رسول خدا است که هنوز کهنه نشده است ولی سنت وی را کهنه کردند ؛ نعثل را بکشيد که خدا او را بکشد !!! عائشه به مکه رفت ؛ وقتی حجش تمام شد و به نزديکی مدينه رسيد باخبر شد که عثمان را کشته‌اند ؛ پرسيد بعد از آن چه شد ؟ گفتند : با علی بيعت کرده اند !!! پس عائشه گفت : قسم به خدا عثمان را مظلومانه کشتند ؛ من نيز به خدا قسم که خونخواه او هستم ؛ و روزی از زندگی عثمان بهتر از تمام دنيا بود !!!

المحصول رازی ج 4 ص 343 المؤلف: أبو عبد الله محمد بن عمر بن الحسن بن الحسين التيمي الرازي الملقب بفخر الدين الرازي خطيب الري (المتوفى: 606هـ)، دراسة وتحقيق: الدكتور طه جابر فياض العلواني، الناشر: مؤسسة الرسالة، الطبعة: الثالثة، 1418 هـ - 1997 م


عایشه و لعن عثمان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ابن اثير جزري مي‌نويسد :

فِي مَقْتَل عُثْمَانَ «لَا يَمْنَعنَّك مكانُ ابنِ سَلَامٍ أَنْ تَسُبَّ نَعْثَلًا» كَانَ أَعْدَاءُ عُثْمَانَ يُسَمُّونَهُ نَعْثَلا، تَشْبِيهًا بِرَجُلٍ مِنْ مِصر ، كَانَ طَوِيلَ اللِّحْيَةِ اسمُه نَعْثَل. وَقِيلَ: النَّعْثَلُ: الشَّيْخُ الأحْمَقُ، وذَكَرُ الضِباع. وَمِنْهُ حَدِيثُ عَائِشَةَ «اقتُلوا نَعْثَلا، قَتَل اللَّه نَعْثَلًا» تَعْني عُثْمَانَ. وَهَذَا كَانَ مِنْهَا لمَّا غاضَبَتَهْ وذَهَبَتْ إِلَى مَكَّةَ.

«دشمنان عثمان به او نعثل مي گفتند ، يعني درحقيقت او را به شخصي به همين نام كه از مردم مصر و داراي ريش بلندي بود تشبيه مي كردند، گفته شده است نعثل به معناي پير مرد احمق است ، وعائشه هم كه گفت : بكشيد نعثل را ، همين را اراده كرده است . چون اين سخن را زماني گفت كه عثمان عائشه را ناراحت كرد تا از شدت ناراحتي به مكه  رفت .»

الجزري ، أبو السعادات المبارك بن محمد (متوفاي606هـ) ، النهاية في غريب الحديث والأثر ، ج 5 ، ص 79 ، تحقيق طاهر أحمد الزاوى - محمود محمد الطناحي ، ناشر : المكتبة العلمية - بيروت - 1399هـ - 1979م .

قتل عثمان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ابن منظور در لسان العرب مي‌گويد :

نعثل: النَّعْثَلُ: الشيخُ الأَحمقُ. وَيُقَالُ: فِيهِ نَعْثَلَةٌ أَي حُمْقٌ. والنَّعْثَلُ: الذِّيخُ وَهُوَ الذكَر مِنَ الضِّبَاعِ. ونَعْثَلَ: خَمَع. والنَّعْثَلَة: أَن يمشِيَ الرَّجُلُ مُفاجًّا ويَقْلِب قَدَمَيْه كأَنه يَغْرِفُ بهما، وَهُوَ مِنَ التبختُر. ونَعْثَل: رَجُلٌ مِنْ أَهل مِصْر كَانَ طَوِيلَ اللِّحْية، قِيلَ: إِنه كَانَ يُشْبِه عُثْمَانَ، رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ؛ هَذَا قَوْلُ أَبي عُبَيْدٍ، وشاتِمُو عُثْمَانَ، رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، يُسَمُّونَهُ نَعْثَلًا. وَفِي حَدِيثِ .عُثْمَانَ: أَنه كَانَ يَخْطُبُ ذَاتَ يَوْمٍ فَقَامَ رَجُلٌ فَنَالَ مِنْهُ، فَوَذَأَهُ ابنُ سَلام فاتَّذَأَ، فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ: لَا يَمْنَعَنَّك مَكَانُ ابْنِ سَلَامٍ أَن تَسُبَّ نَعْثَلًا فإِنه مِنْ شِيعته ، وَكَانَ أَعداءُ عُثْمَانَ يُسَمُّونَهُ نَعْثَلًا تَشْبِيهًا بِالرَّجُلِ المِصْريّ الْمَذْكُورِ آنِفًا. وَفِي حَدِيثِ . عَائِشَةَ: اقْتُلُوا نَعْثَلًا قَتَل اللهُ نَعْثَلًا تَعْنِي عُثْمَانَ، وَكَانَ هَذَا مِنْهَا لَمَّا غاضَبَتْه وذهبتْ إِلى مَكَّةَ، وكان عثمان إِذا نِيلَ مِنْهُ وَعِيبَ شبِّه بِهَذَا الرَّجُلِ المِصْريّ لِطُولِ لِحْيَتِهِ وَلَمْ يَكُونُوا يَجِدُونَ فِيهِ عَيْبًا غَيْرَ هَذَا. والنَّعْثَلَةُ مِثْلُ النَّقْثَلة: وَهِيَ مِشْية الشَّيْخِ. ابْنُ الأَعرابي: نَعْثَلَ الفرسُ فِي جَرْيِهِ إِذا كَانَ يَقْعُد عَلَى رِجْلَيْهِ مِنْ شِدَّةِ العدْوِ وَهُوَ عَيْبٌ؛ وَقَالَ أَبو النَّجْمِ: كُلُّ مُكِبِّ الجَرْي أَو مُنَعْثِلَهْ

نعثل نام مردي از مصريان است كه ريشي بلند داشت ، و گفته شده است شبيه عثمان بود . و با اين اسم در حقيقت او را سرزنش مي‌كردند ، روزي مشغول سخنراني بود كه مردي سخنش را قطع كرد و به او بد گفت ، ابن سلام با آن مرد مقابله كرد ، شخص ديگري به آن مرد گفت : ابن سلام از دوستان و پيروان عثمان است و اين باعث نشود كه به عثمان ناسزا نگوئي ، دشمنان عثمان ، او را به همان مرد مصري تشبيه كرده و مي گفتند : نعثل . و در سخني از عائشه نقل شده است كه گفت : بكشيد نعثل را ، خدا نعثل را بكشد ، و اين زماني بود كه عثمان عائشه را ناراحت كرده بود كه به مكه هجرت كرد . و هر كس از عثمان ناراحت بود و مي‌خواست او را سرزنش كند ، به جهت ريش بلندش به او نعثل مي‌گفت .

الأفريقي المصري ، محمد بن مكرم بن منظور (متوفاي711هـ) ، لسان العرب ، ج 11 ، ص 670 ، ناشر : دار صادر - بيروت ، الطبعة : الأولى .

نعثل
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وكتب لعائشة رضي الله عنها أما بعد فإنك قد خرجت من بيتك تزعمين أنك تريدين الإصلاح بين المسلمين وطلبت بزعمك دم عثمان وأنت بالأمس تؤلبين عليه فتقولين في ملا من أصحاب رسول الله صلى الله عليه وسلم اقتلوا نعثلا فقد كفر قتله الله واليوم تطلبين بثأره فاتقى الله وارجعي إلى بيتك وأسبلي عليك سترك قبل أن يفضحك الله ولا حول ولا قوة إلى بالله العلي العظيم

السيرة الحلبية ج 3 ص 402 المؤلف: علي بن إبراهيم بن أحمد الحلبي، أبو الفرج، نور الدين ابن برهان الدين (المتوفى: 1044هـ)، الناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، الطبعة: الثانية - 1427هـ ، عدد الأجزاء: 3

(علی (عليه‌السلام)) به عائشه نامه نوشت که : تو از خانه بيرون آمده‌ای و گمان می‌کنی که قصد اصلاح بين مسلمانان را داری و گمان می‌کنی که طالب خون عثمان هستی ؛ و تا ديروز مردم را بر ضد وی تحريک می‌کردی و در بين اصحاب رسول خدا (صلى الله عليه وآله) می‌گفتی : نعثل را بکشيد که کافر شده است خدا او را بکشد !!! اما امروز آمده‌ای خونخواه وی شده‌ای ؟ از خدا بترس و به خانه‌ات برگرد و حجاب خويش را در بر‌گير قبل از آنکه خدا تو را رسوا سازد ولا حول ولا قوة الا بالله العلی العظيم


لعن عایشه
 
 اهل سنت این 3 سوال را جواب دهند :

 
# آیا این نهایت جهل و کفر نیست که عایشه ای که خودش عامل ریخته شدن خون عثمان است و با گفتن این جمله که «این نعثل (عثمان) را بکشید» مردم را تحریک به کشتن عثمان می کند ، برای خونخواهی عثمان برای امام علی (ع) لشکر کشی کند ؟
 
# مگه اینجا عایشه خودش بدترین فحش ها را به عثمان نداد و خلافتش را زیر سوال نبرد و دستور به قتلش نداد ؟ پس چرا شما اگه یک شیعه کوچک ترین مخالفتی با خلفای شما به کار ببرد او را کافر می دانید و ریختن خونش را واجب می دانین؟ آیا الان عایشه را کافر می دانین و ریختن خونش را حلال می دانین؟
 
# مگر خدا در قرآن خطاب به زنان پیامبر (ص) نمی گوید :وَقَرْنَ فِي‌ بُيُوتِكُنَّ (در خانه هایتان بمانید) ، حال آیا این کار عایشه کفر نیست که خلاف حرف خداوند و قرآن از خانه اش بیرون رفت و برای امام علی (ع) لشکر کشید ؟
0 نظر
درباره ما
برای شرکت در ثواب مطالب ؛ آدرس این سایت و آدرس مطالبش را به شیعیان و اهل سنتی که می شناسید بفرستید
فهرست مطالب